Resultaten
Veelgestelde vragen
Achterhoek Ambassadeurs
Gemeentepanels
Moventem
Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Klik op een vraag voor het antwoord.
Wat is een inwonerpanel?
Het inwonerpanel bestaat uit een betrokken groep inwoners die bereid zijn om een paar keer per jaar mee te denken en hun mening te geven. Allerlei onderwerpen komen aan bod, van goed leven, wonen en werken, tot zorg en onderwijs, verkeer en vervoer en een duurzame toekomst. Door mee te doen laten Achterhoekers weten wat zij belangrijk vinden voor de toekomst van de regio.
Waarom heeft mijn regio een inwonerpanel?
Om de Achterhoek sterk te houden, werken overheden, ondernemers en maatschappelijke organisaties samen in de Achterhoek Raad, Achterhoek Board en zes Achterhoek Thematafels. Zij werken samen aan de toekomst van de Achterhoek, omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze samen meer kunnen bereiken. De samenwerking heet: Achterhoek Ambassadeurs. Zij hechten veel waarde aan de mening en inbreng van inwoners. Daarom is er het inwonerpanel Achterhoek Spreekt.
Wanneer kan ik me aanmelden voor Achterhoek Spreekt?
Iedereen die in één van de zeven Achterhoekse gemeenten woont en 16 jaar of ouder is, wordt van harte uitgenodigd om lid te worden. Hoe meer Achterhoekers de vragen beantwoorden, hoe betrouwbaarder de resultaten. We verwelkomen u ook graag als lid van dit inwonerpanel.
Is Achterhoek Spreekt hetzelfde als een panel van mijn gemeente?
Een aantal Achterhoekse gemeenten heeft ook een eigen inwonerpanel. U kunt zich inschrijven voor beide panels. Soms benutten we de gemeentelijke panels ook voor regionale vraagstukken.
Hoe worden mijn privacy en anonimiteit gewaarborgd?
Het onafhankelijke onderzoek- & adviesbureau Moventem uit Zutphen beheert het panel voor de regio. U kunt er daarom op vertrouwen dat uw gegevens uitsluitend voor Achterhoek Spreekt worden gebruikt en nooit aan anderen worden verstrekt. De uitwerking van uw antwoorden gebeurt volledig anoniem. Dit is in lijn met de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Hoe vaak kan ik meedoen aan een onderzoek?
Er vindt circa twee keer per jaar een onderzoek plaats.
Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?
De invultijd van een vragenlijst verschilt per keer. De maximale invultijd is circa 5 tot 10 minuten.
Hoe kan ik me aanmelden?
U kunt zich eenvoudig en kosteloos aanmelden door in het menu bovenaan op ‘Inschrijven’ te klikken. U maakt dan eerst uw profiel aan door enkele vragen te beantwoorden (over uw leeftijd, woonplaats, etc.). Als u meedoet met een papieren vragenlijst, dan kunt u uw afmelding doorgeven via het telefoonnummer 0575 84 3738.
Ik heb geen e-mailadres en/of geen toegang tot internet, wat nu?
U kunt via een papieren versie deelnemen aan het inwonerpanel. Dit kunt u doen door uw adresgegevens door te geven via het telefoonnummer 0575 84 3738. Bij ieder onderzoek ontvangt u vervolgens een vragenlijst per post.
Ik heb me aangemeld, hoe doe ik mee aan een onderzoek?
Zodra er een onderzoek plaatsvindt ontvangt u automatisch een uitnodiging via het door u opgegeven e-mailadres. De vragenlijst is in te vullen op uw pc, tablet of smartphone. U beslist per onderzoek of u meedoet.
Wat wordt er gedaan met de resultaten van een onderzoek?
De regio wordt door het onafhankelijke onderzoek- & adviesbureau Moventem op de hoogte gebracht van de uitkomsten van een onderzoek. De onderzoeksresultaten worden onder andere gebruikt als input voor regionaal beleid. U wordt op de hoogte gebracht van de resultaten van het onderzoek en wat ermee wordt gedaan.
Waar kan ik de resultaten van een onderzoek vinden?
Ik weet mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer, wat nu?
Als u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer weet kunt u op de pagina ‘Inloggen’ op ‘Help’ klikken. Als u daarna op ‘Account herstellen’ klikt en uw e-mailadres invult, ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam en de mogelijkheid om uw wachtwoord te herstellen.
Ik heb een nieuw e-mailadres, hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?
U kunt uw e-mailadres aanpassen door met uw gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen via de pagina ‘Inloggen’. Op de pagina ‘Persoonlijk’ staat uw huidige e-mailadres weergegeven. Als u hier op klikt kunt u door de instructies te volgen uw e-mailadres aanpassen.
Hoe kan ik me afmelden?
U kunt zich afmelden door met uw gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen via de pagina ‘Inloggen’. Onder aan de pagina ‘Persoonlijk’ kunt u op de knop ‘Uitschrijven’ klikken en de instructies volgen om u uit te schrijven. Als u meedoet met een papieren vragenlijst dan kunt u uw afmelding doorgeven via het telefoonnummer: 0575 84 3738.
Mijn vraag is nog niet beantwoord, wat nu?